Onsdagar är de dagar då ridhuset är tillfogande för dressyr och hoppträning.

Ojämna veckor sker hoppning mellan tiderna 18:00-21:00 på hela ridbanan och jämna veckor sker dressyr mellan tiderna 16:00-21:00 på halva ridbanan.

För att delta i medlemsträningar skall man vara medlem i Vara Hästsportklubb och ha ridhuskort.

50:- / gång tillkommer för ridhusbokning och betalas av föreningen till dig som är medlem och inte löst licens för annan förening.

I dagsläget har vi dessa tränare:

DRESSYR för Johan Lundgren

Onsdagar jämna veckor. Kostnad: 450 kr + ridhushyra

Johan Lundgren är själv tävlingsryttare på Grand Prix-nivå och har ridit SM finalen flera år i rad. Han beskriver sig själv på sin hemsida så här:

Jag har själv vunnit upp till Intermediaire 1 och utbildat flera hästar i grand prix-rörelserna under årens lopp. Sporten blir bara roligare med åren! Viljan att se människor utvecklas är det som driver mig i livet. Som tränare har jag därför lätt för att vara engagerad, entusiastisk och fokuserad i varje ekipage. Min absolut sämsta sida är att jag är precis kass på att ge upp:) Arbetar också med mental träning, både själv och med mina ryttare. Om du kan välja att vara nervös inför och under en dressyrtävling (som ändå ingen tittar på) kan du ju lika gärna välja att vara lugn – frågan är bara hur?”

All information och frågor görs till Emelie Johansson 0703543443